tisdag 1 februari 2011

Indiskt intro

När jag och min fina pojkvän ska laga lite häftigare mat brukar vi dela upp det på så sätt att han lagar maten och jag gör tillbehören. Praktiskt om bara en person behöver spisen, det blir så trångt annars. Ofta lagar vi indiskt eftersom han jag gör en supergod kyckling korma, som man kan låta vara hur stark eller bara smakrik man vill. Det är bra om man har känsliga magar på besök. Min kära mor som säger att hon inte gillar indiskt tyckte det smakade fantastiskt. Jag får då står för naanbröd och raita, som är en yoghurtsås med mynta.

Jag tänkte de närmaste dagarna köra en liten följetong med recept på mina favoriter.

Orkar man inte laga själv kan man gå ut och äta indiskt. Mina favoriter i Göteborg är
Tre Indier på Skanstorget 7 och Maharani på Första Långgatan 4. För lunch är Masala Kitchen, Nobelplatsen 2 mycket trevligt. De har även kvällsservering men den har jag aldrig provat.

Tipsa gärna om dina favoriter i kommentarerna!

Inga kommentarer: